کوکب سپید

در میان دامن سیاه شب

                               شعر کوکب سپید را همیشه خوانده ام


در میان دامن سیاه شب

                               شعر کوکب سپید را همیشه خوانده ام

کوکب سپید

                ای ستاره نحیف ریشه در زمین

روزگار خواهدت به آسمان نهاد

حسرت دو روزگی مخور

                              که جاودانه می شوی

کوکب سپید 

               ای ستاره نحیف ریشه در زمین


آن دمی که پاره پاره های توست در میان دست های من

آن دمی که اشک من چو جامه ای به گرد توست

آن دمی که آسمان به جاودانی ات سوار بر سمند باد می برد

تا که ریشه در میان آسمان کنی

اولین نگاه پر شرار خویش را

                                   برای من خمار کن

با من این قرار را قسم بخور

کوکب سپید 

               ای ستاره نحیف ریشه در زمین

نظرات 4 + ارسال نظر
آرمین شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ق.ظ http://tanab-e-dar.blogsky.com/

زیباست

خاطره سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ب.ظ http://rahalost.blogsky.com

ما صدای گریه مان به آسمان رسید
از خدا چرا صدا نمیرسد....
دوست خوب به داشتن قلم توانا بهتون تبریک می گم عالی وشیوا ودلنشین مثل همیشه...

سپاس فراوان

الی چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ http://elamid.blogfa.com

همه چیز داشت عالی پیش میرفت تا اینجا:
(اولین نگاه پر شرار خویش را

برای من خمار کن)
هرجوری خوندم برای من خمار کن تو دهنم نچرخید اینجا...!!!
همش وزن شعرو خراب میکنه...
دیگه خوددانی

درود و سپاس

وزن شعر بر اساس فاعلات فاعلات فاعلات فاعلات ... است
به ضم ت
فکر می کنم اشکال شما در خواندن به آنجا بر می گردد که من
بخش( برای من خمار کن )را به خط پایین منتقل کرده ام
و شما با مکث لفظی به سراغ مصرع بعدی رفته اید

خوب حالا راه حل این است که شما
دو مصراع را از پی هم و روان بخوانید تا رشته وزن گسسته نشود.

حمید پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ http://hamidhaghi.blogsky.com

این چیزهایی که الی گفت کجای این شعر بود که من ندیدم

فقط

در میان دامن سیاه شب

شعر کوکب سپید را همیشه خوانده ام

که خیلی عالیست

اون اولین نگاه و...

برای من خمار .......

بی زحمت کجاست الی عزیز

سلام حمید عزیزم
فک می کنم منظور الی خانم ادامه شعر توی پیوست هست
متشکر از این همه لطف

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد